Thursday 22 March 2012

Isu Semasa 2 : Bilakah Pilihanraya Umum ke 13 diadakan?


Sebelum ini banyak pakar pakar dan pemerhati politik Malaysia cuba meramal tentang tarikh keramat pilihan raya umum Malaysia ke 13, tetapi banyak yang tidak tepat.
                                 
Ramai diantara mereka meramal bahawa tarikh pilihan raya akan berlaku pada bulan 11 atau november 2011 ini, akan tetapi ia ia tidak tepat. Haji Najib Razak masih belum bersedia lagi untuk membubar parlimen pada tarikh tersebut.

Maka mereka yang meramal tarikh keramat ini mengatakan pula bahawa bulan 12 atau Dicember 2012 ini adalah tarikh yang pasti pilihan raya umum Malaysia kali yang ke 13 akan dijalankan dan Haji Najib Razak akan mengistiharkan ia tidak lama lagi, namun tetap keputusan itu hanya ada pada Haji Najib Razak sahaja.

Akan tetapi baru baru ini terdapat beberapa fakta yang mengatakan pilihan raya akan dijalankan pada awal suku tahun 2012, iaitu di antara bulan febuary 2012 dan April 2012. 




Dalam satu notis yang dikeluarkan oleh Pegawai Daerah Klang itu mengarahkan supaya semua sewaan Dewan Serbaguna Pejabat Daerah Klang untuk sebarang majlis termasuk perkahwinan bagi bulan Januari, Februari, Mac dan April 2012 ditutup buat orang ramai. 

Ini adalah bertujuan untuk persediaan Pilihanraya Umum ke 13 yang bakal berlangsung pada bila-bila masa sahaja. Sudah pastilah Pegawai Daerah tersebut telah menerima 'hint" atau isyarat dari pihak atasan mereka sebelum bertindak mengeluarkan arahan tersebut. 

No comments:

Post a Comment